Onze innovaties

Innovatie, het kloppende hart van Decathlon.

Onze innovatiestrategie is gericht op 2 belangrijke doelstellingen:

  1. "Slim innoveren", omdat we het sportlui in de eerste plaats gemakkelijker willen maken om hun sport te beoefenen. We zetten de gebruiker in het centrum van onze aanpak en we focussen op gebruiksinnovatie. Door gebruikers te observeren in ons R&D-centrum en als ze hun sport uitoefenen, door naar ze te luisteren, bedenken onze verkopers, productmanagers, designers en ingenieurs de producten van morgen. De producten die de prestaties, het comfort, het plezier, en de veiligheid van de gebruiker zullen verbeteren.
  2. We willen ook voor zoveel mogelijk mensen innoveren, in alle productsegmenten en niet alleen voor de duurste of meest verfijnde producten. We willen dat onze innovaties toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk klanten en gebruikers wereldwijd, dankzij zo laag mogelijke prijzen.

Voorbeelden

Easybreath

Met het snorkelmasker Easybreath heb je een panoramisch zicht en kan je onder water ademen door je neus. Gedaan met het gevoel te stikken, het risico op condensatie of water dat in je snorkel loopt als er een golf over rolt.

2 seconds tent 

De 2 seconds tent is een perfect voorbeeld van onze strategie. Door de droom van alle hikers werkelijkheid te maken via een eenvoudig, snel en gebruiksvriendelijk systeem voor een onmiddellijke installatie, zorgden de ontwerpteams van Quechua voor een unieke revolutie in de bergsport. Dit verhaal gaat ondertussen al enkele jaren mee.

The hoop

Een zeer lichte basketbalring, in minder dan twee minuten geïnstalleerd en gedemonteerd.