• Home
  • > Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN

Vraag 1 : Hoe kan ik de dienst contacteren ?

Indien u meer informatie wilt omtrent onze producten, onze winkels, onze vacatures... :

  • Neem dan rechtstreeks contact op met de dichtstbijzijnde Decathlon-winkel via volgende link : Onze winkels

Indien u meer informatie wilt omtrent onlinebestellingen of de verdere opvolging van een bestelling :

  • Stuur dan een mail naar "klantendienst@decathlon.com" of bel naar +32 (0)2 208 26 60 van maandag tot vrijdag van 9u tot 17u en zaterdag van 9u tot 19u.

Top van de pagina

Vraag 2 : Wat is de gratis levering in een Decathlon-winkel ?

Bij een onlinebestelling hebt u de keuze om uw artikelen volledig gratis te laten leveren in een Decathlon-winkel.

Hoe gaat dit te werk?

Eerst wordt uw bestelling klaargezet in ons magazijn, vervolgens wordt het geleverd in de Decathlon-winkel naar keuze.
De verwachte leverdatum staat vermeld in de bevestigingsmail (uw bestelling is over het algemeen beschikbaar binnen 3 tot 6 werkdagen na het plaatsen van uw bestelling, naargelang de beschikbaarheid van de artikelen).
U krijgt een mail wanneer uw bestelling beschikbaar is in de winkel.
Wanneer u het wilt komen ophalen, ga dan, met uw identiteitskaart en het nummer van uw bestelling, naar het onthaal van de winkel.
U hebt 30 dagen tijd om uw bestelling te komen ophalen.

OPGELET : Deze dienst wordt aangeboden voor elke bestelling die minder weegt dan 30kg en waarvan de volledige lengte minder dan 150cm bedraagt.
Grote artikelen (zoals fitnessmateriaal, fietsen, tafeltennistafels) komen niet in aanmerking.

BELANGRIJK : Komt u in aanmerking voor deze leveringsdienst? Klik dan, nadat u de gewenste artikelen in het mandje hebt gezet, op het icoontje “Gratis Levering Winkel”.
Vervolgens selecteert u de Decathlon-winkel naar keuze.

Top van de pagina

Vraag 3 : Kan ik betalen met bankkaart ?

Betaalkaarten die aanvaard worden, zijn : Maestro / Bancontact / VISA / Mastercard

U kan in alle veiligheid betalen op decathlon.be. Wij maken gebruik van de SSL 3-beveiling, de ideale manier om al uw transacties optimaal te beveiligen.

BELANGRIJK : Wanneer u met bankkaart betaalt, wordt het verschuldigde bedrag pas vereffend bij het versturen van uw bestelling.

Top van de pagina

Vraag 4 : Hoe kan ik een bestelling terugsturen of weer intrekken ?

U hebt 365 dagen de tijd om uw artikelen weer om te ruilen in één van onze Decathlon-winkels na vertoon van uw factuur of uw klantenkaart.

Conform de "Algemene Verkoopsvoorwaarden", moet u ons het artikel terugsturen in perfecte staat, ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking.
In het andere geval wordt de terugzending beschouwd als niet conform.

Top van de pagina

Vraag 5 : Hoe verloopt een levering in een afhaalpunt ?

Mondial Relay beschikt over 600 afhaalpunten over gans België.

Afhaalpunten zijn buurtwinkels (tankstations, boekwinkels…) die vaak open zijn in de week en tijdens het weekend. Ze zijn aangesloten bij Mondial Relay waardoor ze zich ertoe verbinden om het kwaliteitslabel na te leven wat dienstverlening betreft en op deze manier instaan voor onze leveringen. Ze engageren zich om uw artikelen in ontvangst te nemen, te controleren en voor u te bewaren gedurende 12 dagen.
U wordt per mail verwittigd wanneer uw artikel beschikbaar is in het afhaalpunt.

Voor het dichtstbijzijnde afhaalpunt, kan u:

  • bij het plaatsen van uw bestelling een afhaalpunt selecteren door uw postcode in te geven bij “Een afhaalpunt vinden” en vervolgens te klikken op “Weergeven lijst”.
  • naar de website van Mondial Relay hier. U hoeft enkel uw adres in te geven en te klikken op “Zoeken”.

OPGELET : Artikelen die meer wegen dan 30kg, kunnen niet worden afgeleverd in een afhaalpunt. Zij worden u bezorgd via een gespecialiseerde transporteur.

Top van de pagina

Vraag 6 : Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen ?

U kan uw bestelling op elk moment opvolgen in uw persoonlijke ruimte: Mijn account, rubriek “Mijn bestelling volgen”.

Zo komt u terecht bij uw laatste aankoop.

Uw bestelling zal bij elke nieuwe stap van status veranderen :


Registratie :
Uw bestelling werd geregistreerd en zal zo dadelijk worden bevestigd. Dit kan even duren indien uw leveringsadres niet wordt herkend of indien u hebt gekozen voor een betaling per overschrijving.

Bevestiging :
Uw bestelling werd bevestigd en wordt verwerkt. Wij doen ons best om deze te versturen op de aangegeven leverdatum.

Voorbereiding :
Uw bestelling wordt klaargemaakt en zal zo snel mogelijk worden verstuurd.

Verzending :
Uw bestelling is verzonden met de transporteur. U kan uw levering opvolgen via de link “Mijn bestelling volgen”. U krijgt van ons een mail wanneer uw bestelling is geregistreerd (indien betaald per overschrijving), bevestigd en verstuurd.

OPGELET : Kijk goed na of u onze mails ontvangt en controleer zeker de map “Ongewenste mails” en “Spam”.

Top van de pagina

Vraag 7 : Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen wanneer ik iets heb teruggezonden ?

U dient zich aan te melden aan het onthaal van uw Decathlon-winkel naar keuze, samen met uw artikelen, uw factuur en/of uw klantenkaart. De terugbetaling gebeurt rechtstreeks aan het onthaal.

Indien u niet in staat bent om naar de Decathlon-winkel te komen in het jaar volgend op uw aankoop, dan dient u per mail contact op te nemen met onze klantenservice "klantendienst@decathlon.com" zodat we samen naar een andere oplossing kunnen zoeken om uw artikel terug te zenden en terug te betalen.


Top van de pagina

Vraag 8 : Wat moet ik doen indien de verwachte leverdatum al verstreken is ?

De verwachte leverdatum van uw bestelling staat vermeld in de bevestigingsmail.

Indien u een mail hebt ontvangen waarin staat dat er een probleem is met de voorraad van één of meerdere artikelen, dan zal de leverdatum enkele dagen later zijn.

Wanneer uw bestelling verzonden wordt, krijgt u een bevestigingsmail van ons waarmee u uw bestelling kunt opvolgen. U kan naar de website van de transporteur gaan (behalve voor grote artikelen) en het artikelnummer ingeven.

Indien u geen mail hebt ontvangen, gelieve ons dan te contacteren, en uw bestelnummer door te geven.
Wij nemen vervolgens contact op met onze logistieke afdeling en houden u verder op de hoogte van uw bestelling.

Top van de pagina

Vraag 9 : Hoe werkt de Dienst Na Verkoop (DNV) ?

Enkele artikelen die worden verkocht op de website vallen onder garantie waarvan de duur staat vermeld op de productpagina van de desbetreffende artikelen. De garantie strekt zich uit tot onderdelen en werkarbeid.

De garantie is beperkt tot de herstelling, de vervanging of de vergoeding van de waarde van goederen die als defect erkend worden op basis van het gebruik dat ervan gemaakt werd.

U kan het artikel terugbrengen naar het atelier van uw Decathlon-winkel, samen met de factuur die u kan afprinten in de ruimte “Mijn online-account”.

Bijzondere bepalingen voor het fitnessmateriaal van DOMYOS


Wat betreft het fitnessmateriaal van het merk Domyos (zoals loopband, roeitrainer, crosstrainer, hometrainer, fitnessbanken, homegym en trampolines), heeft Domyos een specifieke onlinedienst opgericht.

U vindt op de website :

  • Alle antwoorden op uw technische vragen
  • Montagetips
  • Een afgiftebewijs voor een DNV op maat (naargelang uw woonplaats)

Om naar de DNV-website van DOMYOS te gaan, klik hier.

Top van de pagina

Vraag 10 : Hoe maak ik een account aan op decathlon.be ?

Om een account aan te maken, klik op de link “Mijn account”, rechts bovenaan de pagina.

Geef vervolgens uw e-mailadres op, vink het vakje “U hebt geen account op Decathlon.be” af en klik op "Identificatie".

Vul alle verplichte velden in en klik op “Bevestigen”.

U krijgt een mail ter bevestiging dat uw account succesvol werd aangemaakt.

Top van de pagina